Week 15 - Ziek & Schoolwerk

22 mei 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Moloo!

Na een donders mooie mini vakantie in het Kruger park slaat de realiteit toe. Helaas helaas deze week was de minste van allen: school school school!  Opdrachten praat me d’r niet van. Ik zal jullie dan ook niet teleurstellen, er komt een blog maar ik waarschuw je vast: hij is niet interessant dus ik zal ‘m kort houden.

Woensdag 18-05             Ik dacht na zo’n drukke week met veel reizen en vroeg opstaan, laat ik vandaag is lekker uitslapen! Helaas mijn ritme zei nee, en daar lag ik dan 5.00u klaarwakker. Jammer ditte. Verder was het ook weer tijd om te beginnen op stage. Eenmaal hier kwamen we tot de conclusie dat er nog veel, heel veel moest gebeuren. We waren dus werkelijk waar echt druk op kantoor en tijd vloog daardoor voorbij, huh op kantoor? Ja op kantoor.
’s Middags naar de school toe, we wouden in de grote hal weer gaan spelen aangezien ons veldje buiten is ingepikt door de nieuwe voetbalfacilitator. En het was al regenachtig weer, komen we de hal in: staat netball daar een beetje te spelen. Ehhh oke? Wij opzoek naar onze kinderen en jawel ze zaten met z’n allen in het kleine klaslokaal. Trouwens ook met dikke truien, mutsen en handschoenen. Het is 22 graden, beetje wind en wat regen.. hahaha. Oke fris was ’t maar hoe sommige waren aangekleed, het leek alsof ze dachten dat ze op de Noordpool liepen.  Oja Nicki heeft een mooi gezegde wat ik graag met jullie wil delen: “Het is pas koud als de ijsberen Jägermeister drinken.  Tadaaaaaa. *applaus voor Nicki*

’s Avonds; schoolwerk pffffffff.

Donderdag 19-05            Rustige ochtend, eindelijk beetje bijgeslapen van de reis van afgelopen week. Om vervolgens om 13.00u weer op kantoor te knallen. Ik heb verantwoordelijkheid over de film en vind dat ook machtig mooi. Alleen Kim moest zo eigenwijs zijn om dit persé met een goed programma te willen maken in plaats van het makkelijke Window Movie Maker. Nee via ‘ali-ilegali’ heb ik Pinnacle een prachtig mooi veel te veelzijdig videoprogramma, iemand tips graag haha!  Maar daar dus mooi druk mee.
’s Middags hadden we een mooi les gepland maar zoals al vaker is gebeurd was er opeens een showcase. Het was niet de laatste donderdag van de maand maar toen we de toeristen zagen binnenlopen dachten we aaaaaah daarom..
We hebben de middag daarom maar verder ingericht met interviews afnemen bij de kinderen.
Het vervoer was trouwens leuk want voor het eerst in 3 maand hadden we ‘onze’ muziek!  Een nieuwe auto en andere bestuurster zorgde ervoor dat we m’n sportify mochten gebruiken voor de rit heujj!

’s Avonds was het trainingstijdddd!  We begonnen met z’n allen in de kleedkamer waar een vrouw (moeder van een van de dames) een heel verhaal deed over een citaat uit de Bijbel. Het geloof staat hier hoog dus ik stond hier niet van te kijken. Al duurde het op een gegeven moment wel erg lang en had ik zin om balletje te trappen.
Helaas was dit niet mijn avond, er waren er zoveel dat we werden gesplitst.  Het 1e team dat daadwerkelijk ook speelt tijdens de wedstrijden trainde apart van de 2e/jongere team. Omdat wij niet met het 1e team mee kunnen spelen werden we daarom met trainen bij het 2e team gezet. Hier wil ik verder niet over uitweiden maar ondanks dat ik wel heb gelachen, trainen was blegh.

Vrijdag 20-05                     Fit wakker? Nooo way!  De bijwerkingen van de malariapil hebben me te pakken. Ik heb een abonnement op de wc genomen, leuheuk….
Nog meer leuk nieuws is dat vandaag geheel in het teken stond van de opdrachten voor school. Zaterdag leuk weekend? Nee nee er moet gestreden worden!  De dag leek wel een eeuwigheid te duren en positief kan ik hier ook niet over worden, dus dames en heren dit was de vrijdag.

Zaterdag 21-05                 Wat een feest wat een feest als de malariapil is geweest. Helaas nog niet beter te passe. Maar er moet weer gestreden worden. De hele dag stond weer in het teken van de opdrachten. Ook hier kan ik niet positiever over worden dus daar ga ik verder niet op in.
We hebben na het avondeten nog wel een tijd met ons andere huisgenootje Andrea gezeten en beetje geknooid met muziek. Het toppunt was toch wel met een plumo en strijkijzer staan dansen, of is dit een dieptepunt? Tjuuu denk het wel hahaha.

Zondag 22-05                    Na een fantastische nacht, not.  Ben zo blij dat de wc hier 3 stappen van mijn kamer is verwijderd in plaats van zoals thuis een trap aflopen.  Verder stond de dag in het teken van verslag afmaken en toen dit niet meer ging ziek op bed liggen. Hier blijft het dan bij deze zondag.  Ajuu.  Hopen dat vanaf morgen beter gaat aangezien ik vanavond de laatste malariapil moet en ik denk dat het daaraan ligt.

Mmm wat een week, en wat een saaie blog haha.   Sorry voor het oponthoud mensen, maar ik kan natuurlijk niet een week overslaan. Dat kan ik niet aan haha.

Nog een kleine 3 weken, dan ben ik weer thuis en zoek ik de zomer in Nederland op dikke prima!

Liefs uit Cape Town,

Kim

Foto’s? Helaas deze week niet veel ondernomen en dus geen foto’s gemaakt. Daarom zien jullie foto’s van de kinderen die we deze week hebben geïnterviewd.

1. Geraldine:
    22 mei 2016
    Succes met alle opdrachten en beterschap, hopelijk voel je je snel beter!!!

Xxx Geraldine
  2. Jolanda:
    22 mei 2016
    Beterschap kim en succes met de laatste loodjes
  3. Truus Scholing:
    22 mei 2016
    Beterschap Kim en succes met de laatste opdrachten
  4. Linda timmerman:
    23 mei 2016
    Nog even doorbikkelen en dan ben je een super ervaring rijker.
    Succes met de laatste weekjes